twitterbutton

Netwerk Palliatieve Zorg Oost-Achterhoek organiseert thema-avond ‘Zullen we het er eens over hebben?’

Het Netwerk Palliatieve Zorg Oost-Achterhoek houdt op dinsdag 22 november een Café Doodgewoon, met als thema: ‘Zullen we het er eens over hebben?’ De avond staat in het teken van omgaan met een ongeneeslijke ziekte, met onder meer een gastlezing en ruimte voor ontmoeting.

Op diverse plaatsen in Nederland zijn de afgelopen jaren Cafés Doodgewoon van start gegaan. Op 22 november 2016 gaat het initiatief in de Oost-Achterhoek van start. Café Doodgewoon staat op deze avond in het teken van omgaan met een ongeneeslijke ziekte.

Gastspreker

Bij slecht nieuws staat de wereld op zijn kop. Voor zowel degene die het bericht krijgt als voor de naasten. Er is verwarring, een bodemloze put. Iemand kan boosheid voelen, ontredderd zijn. Wat gebeurt er allemaal? Moet alles wat kan, en wil ik dat wel? Waar haal ik kracht vandaan? Wat vind ik werkelijk belangrijk? Met elkaar gaan we op zoek naar wat kan helpen, en welke personen hierbij behulpzaam kunnen zijn. Gastspreker Gerrie Slütter, geestelijk verzorger in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB), zal ingaan op deze vragen en thema’s.

Informatietafel

Tijdens de bijeenkomst is er een informatietafel, en bezoekers krijgen het magazine 'Pal voor u' gratis mee.

Ontmoetingsplek

Café Doodgewoon is een ontmoetingsplek in de Oost-Achterhoek, waar thema’s met betrekking tot palliatieve zorg besproken worden. Het is een trefpunt voor mensen met een levensbedreigende ziekte, hun familie, vrienden en andere belangstellenden. Het Netwerk Palliatieve zorg Oost -Achterhoek heeft het initiatief genomen om deze avonden ook te gaan organiseren. Er zijn altijd meerdere ervaren vrijwilligers en hulpverleners aanwezig, onder meer geestelijk verzorgers en medewerkers van hospice de Lelie.

Praktische informatie

Datum: dinsdag 22 november 2016
Tijd: 19.45 - 21.00 uur; inloop vanaf 19,30 uur
Plaats: Kaasboerderij Weenink, Lievelde
Voor wie: geïnteresseerden in de Oost-Achterhoek
Bekijk de website van netwerkpalliatievezorg/oostachterhoek

Netwerk Palliative Zorg