Amsta inspireert medewerkers tot reflectie
op het handelen
De Commissie Ethiek van Amsta inspireert tijdens de Week van reflectie op alle dagen medewerkers met posters tot reflectie op het handelen. De activiteit sluit aan bij ‘Simpelweg Gelukkig’, een manier van werken waarbij het geluk en welzijn van bewoners uitgangspunt is.
De Commissie Ethiek van Amsta inspireert tijdens de Week van reflectie medewerkers met posters tot reflecteren op het handelen. Op alle locaties van Amsta zullen posters opgehangen worden met de vraag: ‘Wat heb ik vandaag gedaan waar de bewoner gelukkig van is geworden?’
Posters met reacties
Op de posters is ruimte om antwoorden op deze vraag te formuleren. De Commissie Ethiek nodigt alle medewerkers uit om antwoord te geven op de vraag.
’Simpelweg gelukkig’
De activiteiten sluiten aan bij ‘Simpelweg gelukkig’, een manier van werken die binnen Amsta vanaf 2015 wordt vormgegeven. Josien Dudok van Heel, logopedist en lid van de Commissie Ethiek, legt uit wat deze werkwijze inhoudt: ‘We willen bereiken dat we ons bij alles wat we doen steeds afvragen; “Leiden de keuzes die wij maken tot meer welzijn en geluk van onze bewoner?” En dat we daar ook naar handelen.’
* Amsta, zorgaanbieder in Amsterdam voor ouderen en mensen met een verstandelijke beperking.
Praktische informatie
Datum: maandag 21 november 2016Plaats: alle locaties Amsta
Voor wie: medewerkers Amsta
Bekijk de website van Amsta