Opella organiseert lunchbijeenkomst
‘Ik stop ermee; Keuzes rondom het levenseinde’

De Ethische Commissie van Opella organiseert in de Week van reflectie twee lunchbijeenkomsten over het thema ‘Ik stop ermee; Keuzes rondom het levenseinde’. Medewerkers gaan met elkaar in gesprek over vragen gericht op de zorg rondom het levenseinde, zoals ‘Wel of niet reanimeren?’ Op maandag 23 november 2015 is de eerste lunchbijeenkomst in Bennekom.

’Opella doet ook dit jaar mee aan de landelijke Week van reflectie in de zorg’, schrijft de Ethische Commissie in haar uitnodiging aan alle medewerkers. ‘We sluiten aan bij de visie over goede zorg rondom het levenseinde die Opella op papier gezet heeft. In de praktijk zijn er dilemma’s voor klanten en medewerkers. Goed om het daar samen over te hebben, en zo verder te komen in de zorg die onze klanten nodig hebben.’

Met elkaar in gesprek

Medewerkers gaan met elkaar in gesprek over vragen die betrekking hebben op de zorg rondom het levenseinde, zoals:

  • ‘Wel of niet reanimeren?’
  • ‘Natuurlijk overlijden of euthanasie?’
  • ‘Stoppen met vocht en voeding om sneller te kunnen sterven?’
  • ‘Hoe zit het dan met palliatieve sedatie?’
  • ‘Moet ik alles doen wat de klant wil of mag ik ook mijn grens aangeven?’

Cadeautje na afloop

Alle deelnemers krijgen na afloop een handig cadeautje, om verder te praten in het eigen team. Verzorgenden en verpleegkundigen kunnen bij deelname een punt rekenen voor het kwaliteitsregister.

Praktische informatie

Datum: maandag 23 november 2015
Tijd: 13.00 - 14.00 uur
Plaats: Bibliotheek Walraven, Bennekom
Voor wie: medewerkers Opella
Toegang: gratis
Meer informatie: www.opella.nl

Logo opella Week van reflectie poster