Verhalen verzamelen met als thema
‘Hartverwarmende zorg is voor mij…’

De Commissie Ethiek van Siza, Zozijn, De Passerel en Fatima Schreuder Groep verzamelen in het kader van de Week van reflectie verhalen van medewerkers, cliënten, verwanten en bestuurders met als thema ‘Hartverwarmende zorg is voor mij….’. Op maandag 24 november 2014 worden verhalen van bestuurders online geplaatst.

De Commissie Ethiek* besteedt in het kader van de Week van reflectie aandacht aan de dromen, drijfveren en idealen van medewerkers, cliënten, verwanten en bestuurders. De commissie doet dit door middel van verhalen die worden gebundeld om elkaar en anderen te inspireren. Op 24 november 2014 worden verhalen van bestuurders online geplaatst, om het initiatief nog eens extra onder de aandacht te brengen.

Wat betekent goede zorg?

‘Goede zorg, zorgzame zorg, liefdevolle zorg; wat betekent dit voor jou? En wat draag jij hieraan bij? Of hoe ervaar je deze zorg?’ De Commissie Ethiek nodigt medewerkers, cliënten, verwanten en bestuurders van Siza, Zozijn, De Passerel en Fatima Schreudergroep uit om te schrijven over het thema Hartverwarmende zorg is voor mij…’. Ook andere betrokkenen bij de zorg zijn hiertoe uitgenodigd. Het kan bijvoorbeeld gaan om een kort verhaal, een column of een gedicht.

Stil staan bij idealen

De zorg in Nederland is volop in beweging, en er zijn veel veranderingen. ‘Sommige zien we als positief, andere ervaren we als negatief’, schrijft de Commissie Ethiek in haar uitnodiging. ‘Juist in deze tijd van zakelijkheid, bezuinigingen en negatieve beeldvorming is het belangrijk af en toe stil te staan bij onze oorspronkelijke idealen. Zorg dat het hart - jouw hart - in de zorg niet verloren gaat.’

De Commissie Ethiek hoopt van harte op een groot aantal inzendingen. Bij voldoende inzendingen wordt er een mooi geheel van gemaakt.

*De Commissie Ethiek is een samenwerkingsverband tussen Fatima Schreuder Groep, Siza, Zozijn en De Passerel. De Commissie heeft als doel zorgvragers, zorgverleners, verwanten, wettelijk vertegenwoordigers en instellingen te ondersteunen bij de bezinning op morele vraagstukken.

Praktische informatie

Datum: maandag 24 november 2014
Voor wie: medewerkers van Siza, Zozijn, De Passerel en Fatima Schreudergroep

deelnemer week van reflectie