Scholingsdag vrijdag 3 april 2020

'Cliëntenraad en ethiek; In gesprek over goede zorg'

Graag nodigen wij u uit voor de praktijkgerichte scholing 'Cliëntenraad en ethiek; In gesprek over goede zorg', die plaatsvindt op vrijdag 3 april 2020. U kunt een afwisselend programma verwachten met inspirerende presentaties, en alle ruimte voor interactie, reflectie en dialoog. U gaat naar huis met nieuwe ideeën en inzichten, en praktische handvatten.

mirjamLeden van diverse Cliëntenraden hebben deelgenomen aan de succesvolle scholingsdagen 'Cliëntenraad en ethiek; In gesprek over goede zorg'. Naar aanleiding van de grote belangstelling bieden wij nogmaals de gelegenheid om deel te nemen aan deze bijzondere scholingsdag.

In gesprek over ethische dilemma's

Tijdens de scholingsdag gaan we met elkaar in gesprek over goede zorg, en ethische dilemma's in de dagelijkse praktijk van de deelnemers. We gaan met elkaar in gesprek aan de hand van de Dilemmakaart, een laagdrempelige methodiek om ethische dilemma's met elkaar te bespreken.

Cliënten betrekken bij ethiek en reflectie

mirjam

Uw eigen praktijk is uitgangspunt. Op welke manier heeft de Cliëntenraad te maken met ethiek en reflectie? Welke ethiekactiviteiten vinden plaats in uw organisatie? Is er ruimte voor reflectie? Hoe kunnen we cliënten en patiënten bij ethiek en reflectie betrekken? We gaan met elkaar in gesprek aan de hand van de interactieve presentatie over 'Ethiek in de praktijk' en uw eigen ervaringen. U maakt op een toegankelijke manier (nader) kennis met ethiek en reflectie in de praktijk, in verbinding met de kwaliteit van de zorg.

Inspirerende praktijkvoorbeelden

U maakt kennis met best practices; succesvolle praktijkvoorbeelden ethiek, reflectie en moreel beraad. In de presentatie aandacht voor organisaties met inspirerende verbindingen tussen Cliëntenraad en Commissie Ethiek. Wat zijn de aanbevelingen op basis van de ervaringen van deze inspirerende zorginstellingen? Een presentatie op basis van jarenlang onderzoek, in verbinding met de praktijk van de zorg.

Praktische tips en handvatten

U krijgt tijdens deze scholingsdag praktische tips, handvatten en aanbevelingen, toegespitst op uw eigen organisatie. Aan de hand van de informatie, handvatten en aanbevelingen kunt u geïnspireerd verder gaan met ethiek en reflectie in uw organisatie.

Dilemmakaart

Elke deelnemer ontvangt de Dilemmakaart. De Dilemmakaart is onderdeel van ‘Dilemma’s delen', een praktijkgerichte en toegankelijke methodiek, ontwikkeld door AnneMarie Bloemhoff en Jack van Raay.

Kleine groep deelnemers

Maximaal 10 deelnemers kunnen meedoen aan deze scholingsdag. De kleine groep staat garant voor veel ruimte voor dialoog, reflectie en interactie.

Bewijs van deelname

Deelnemers ontvangen een bewijs van deelname.

Aanmelden scholingsdag: info@weekvanreflectie.nl

Speciaal aanbod: groepskorting

Meld u snel aan voor de bijzondere scholing 'Cliëntenraad & ethiek; In gesprek over goede zorg', en profiteer van de groepskorting. Komt u met meerdere deelnemers uit dezelfde organisatie, dan kunt u contact met ons opnemen voor deze aantrekkelijke groepskorting: reflectieteam week van reflectie

Praktische informatie

Datum: vrijdag 3 april 2020
Tijd: 10.00 - 16.00 uur; ontvangst vanaf 9.30 uur
Plaats: Amersfoort (goed bereikbaar met openbaar vervoer en auto)
Bijdrage: € 195,- p.p. inclusief lunch, koffie/thee, documentatie, en voor elke deelnemer de Dilemmakaart

Voor wie

Leden Cliëntenraad, leden Patiëntenraad, leden Jongerenraad, leden Cliëntenorganisaties, leden Patiëntenorganisaties, coaches en adviseurs Cliëntenraad, cliëntondersteuners, ambtelijk secretarissen en andere betrokkenen bij medezeggenschap in de zorg, welzijn, jeugdhulp en sociale sector.

Meer weten over de scholing 'Cliëntenraad & Ethiek'? We beantwoorden met veel plezier uw vragen: telefoon 064 125 60 04 of per mail info weekvanreflectie


ethiekacademy

Scholing Incompany

De scholing 'Cliëntenraad & Ethiek' kan Incompany worden verzorgd. Wij komen met veel plezier naar u toe om een scholing op maat te verzorgen, toegespitst op uw organisatie. U kunt vrijblijvend meer informatie aanvragen


Op al onze bijeenkomsten zijn algemene leveringsvoorwaarden van toepassing.




 

'AnneMarie Bloemhoff en Jack van Raay zijn praktijkgericht en inspirerend. Met alle nieuwe ideeën en praktische handvatten kunnen we in de Cliëntenraad aan de slag.'

 

Deelnemer scholingsdag, Lid Cliëntenraad


ethiekacademy