'Cliëntenraad en ethiek; In gesprek over goede zorg'

Graag nodigen wij u uit voor de praktijkgerichte scholingsdag 'Cliëntenraad en ethiek; In gesprek over goede zorg', die plaatsvindt op vrijdag 15 november 2019. U kunt een afwisselend programma verwachten met een inspirerende presentatie, en alle ruimte voor interactie, reflectie en dialoog. U gaat naar huis met nieuwe ideeën en inzichten, en praktische handvatten.

mirjamLeden van diverse Cliëntenraden hebben deelgenomen aan de succesvolle scholingsdagen 'Cliëntenraad en ethiek; In gesprek over goede zorg'. Naar aanleiding van de grote belangstelling bieden wij op vrijdag 15 november 2019 nogmaals de gelegenheid om deel te nemen aan deze bijzondere scholingsdag.

In gesprek over ethische dilemma's

Tijdens de scholingsdag gaan we met elkaar in gesprek over goede zorg, en ethische dilemma's in de dagelijkse praktijk van de deelnemers. We gaan met elkaar in gesprek aan de hand van de Dilemmakaart, een laagdrempelige methodiek om ethische dilemma's met elkaar te bespreken.

Cliënten betrekken bij ethiek en reflectie

mirjam

Uw eigen praktijk is uitgangspunt op deze bijzondere scholingsdag. Op welke manier heeft de Cliëntenraad te maken met ethiek en reflectie? Welke ethiekactiviteiten vinden plaats in uw organisatie? Is er ruimte voor reflectie? Hoe kunnen we cliënten en patiënten bij ethiek en reflectie betrekken? We gaan met elkaar in gesprek aan de hand van de interactieve presentatie over 'Ethiek in de praktijk' en uw eigen ervaringen. U maakt op een toegankelijke manier (nader) kennis met ethiek en reflectie in de praktijk, in verbinding met de kwaliteit van de zorg.

Inspirerende praktijkvoorbeelden

U maakt kennis met best practices; succesvolle praktijkvoorbeelden ethiek, reflectie en moreel beraad. In de presentatie aandacht voor organisaties met inspirerende verbindingen tussen Cliëntenraad en Commissie Ethiek. Wat zijn de aanbevelingen op basis van de ervaringen van deze inspirerende zorginstellingen? Een presentatie op basis van jarenlang onderzoek, in verbinding met de praktijk van de zorg.

Praktische tips en handvatten

U krijgt tijdens deze scholingsdag praktische tips, handvatten en aanbevelingen, toegespitst op uw eigen organisatie. Aan de hand van de informatie, handvatten en aanbevelingen kunt u geïnspireerd verder gaan met ethiek en reflectie in uw organisatie.

Dilemmakaart

Elke deelnemer ontvangt de Dilemmakaart. De Dilemmakaart is onderdeel van ‘Dilemma’s delen', een praktijkgerichte en toegankelijke methodiek, ontwikkeld door AnneMarie Bloemhoff en Jack van Raay.

Kleine groep deelnemers

Maximaal 8 á 10 deelnemers kunnen meedoen aan deze scholing. De kleine groep staat garant voor veel ruimte voor dialoog, reflectie en interactie.

Bewijs van deelname

Deelnemers ontvangen een bewijs van deelname.

Speciaal aanbod

Meld u snel aan voor de bijzondere scholingsdag 'Cliëntenraad & ethiek; In gesprek over goede zorg', en profiteer van het speciale aanbod.
Elke 2e deelnemer uit dezelfde organisatie ontvangt 50% korting op de deelnameprijs.

Aanmelden voor scholingsdag: Hier kunt u zich direct aanmelden

Praktische informatie

Datum: vrijdag 15 november 2019
Tijd: 10.00 - 16.00 uur; ontvangst vanaf 9.30 uur
Plaats: Amersfoort (goed bereikbaar met openbaar vervoer en auto)
Bijdrage: € 195,- p.p. inclusief lunch, koffie/thee, documentatie, en voor elke deelnemer de Dilemmakaart

Voor wie

Leden Cliëntenraad, leden Patiëntenraad, leden Jongerenraad, leden Cliëntenorganisaties, leden Patiëntenorganisaties, cliëntondersteuners, ambtelijk secretarissen en andere betrokkenen bij medezeggenschap in de zorg, welzijn, jeugdhulp en sociale sector.

Op al onze bijeenkomsten zijn algemene leveringsvoorwaarden van toepassing.




 

'AnneMarie Bloemhoff en Jack van Raay zijn praktijkgericht en inspirerend. Met alle nieuwe ideeën en praktische handvatten kunnen we in de Cliëntenraad aan de slag.'

 

Deelnemer scholingsdag, Lid Cliëntenraad


ethiekacademy